Kiedy zgłosić się do neurochirurga?

Neurochirurg jest lekarzem medycyny, który zawodowo specjalizuje się w leczeniu schorzeń układu nerwowego o różnym podłożu. W kompetencji specjalisty leży nie tylko przepisywanie leków, ale również wdrażanie mało inwazyjnych zabiegów, zalecanie dodatkowych badań oraz kierowanie na operację w szpitalu.

Jakimi schorzeniami zajmuje się neurochirurg?

Neurochirurg zajmuje się przede wszystkim schorzeniami związanymi z układem nerwowym, w przypadku których leczenie farmakologiczne okazało się nieskuteczne i istnieją wskazania do przeprowadzenia zabiegu chirurgicznego. Do dolegliwości, które leczy specjalista zaliczają się przede wszystkim:

1). dyskopatie,

2). przepukliny kręgosłupa,

3). deformacje kręgosłupa,

4). uszkodzenia nerwów obwodowych,

5). przewlekłe bóle kręgosłupa,

6). nadciśnienie wewnątrzczaszkowe,

7). zmiany o podłożu nowotworowym w okolicach kręgosłupa,

8). przepukliny mózgowo-rdzeniowe.

Do lekarza zgłaszają się również osoby po przebytym wypadku, w wyniku którego doszło do uszkodzenia jednego z odcinków kręgosłupa lub zmagające się z przewlekłymi bólami, które są niemożliwe do wyleczenia za pomocą przyjmowanych lekarstw.

Kiedy umówić się na wizytę u neurochirurga?

Wizyta u neurochirurga jest wskazana w przypadku osób, które odczuwają niepokojące objawy, takie jak mrowienie lub drętwienie kończyn, zaburzenia widzenia związane z bólami neurologicznymi oraz omdlenia. Z pomocy lekarza powinni również skorzystać pacjenci, którzy zmagają się z niedowładem kończyn, bądź z problemami ze słuchem, które nie wynikają bezpośrednio z chorób dotyczących przewodów słuchowych. Konsultacja neurochirurgiczna zostaje przeważnie zlecona przez lekarza medycyny rodzinnej, jednakże istnieje również możliwość umówienia się na wizytę bezpośrednio do specjalisty.

Profesjonalne konsultacje medyczne – jakie badania może zlecić neurochirurg?

Neurochirurg może zlecić badanie USG, RTG, tomografię komputerową, bądź rezonans magnetyczny. Często wymagane są również podstawowe badania, takie jak morfologia krwi czy badanie płynu mózgowo-rdzeniowego. W celu poznania istoty choroby przeprowadza się również tomografię emisyjną oraz magnetoencefalografię.

W celu skorzystania z usług neurochirurga, warto zdecydować się na uznaną placówkę, która zatrudnia wyłącznie najlepszych lekarzy. Klinika REX MEDICA oferuje profesjonalne i kompleksowe konsultacje neurochirurgiczne. Uznani specjaliści, posiadający wieloletnie doświadczenie w diagnostyce oraz leczeniu chorób kręgosłupa, pomogą w powrocie do zdrowia. Uważamy, że naszą największą zaletą jest indywidualne podejście do pacjenta, a nasi lekarze wyróżniają się profesjonalizmem. Podczas pierwszej wizyty przeprowadzany jest kompleksowy wywiad mający na celu zebranie najistotniejszych informacji o dolegliwościach. Następnie lekarz wybiera najlepszy sposób leczenia przypadłości, zalecając jedną z form terapii. Zawsze staramy się udzielić kompleksowej pomocy, która przyniesie długoterminowe rezultaty. Z tej przyczyny oferujemy również mało inwazyjne leczenie chirurgiczne, terapię neurochirurgiczne oraz leczenie mające na celu jak najszybsze zlikwidowanie ostrego bólu.

Artykuł Kiedy zgłosić się do neurochirurga? pochodzi z serwisu Zdrowiutko.