Blog

Czy podczas diety można pić kawę?

Jak picie kawy wpływa na efekty diety

Będąc na diecie — szczególnie na początku, zwracamy bardzo dużą uwagę na wszystkie jej składniki, które wykraczają poza rozpisane menu. Podobnie rzecz ma się z popularnymi obecnie dietami pudełkowymi. Każdy posiłek, który kusi nas swoim smakiem a często nawet i zapachem traktowany jest niczym wróg. Ciężko jednoznacznie napisać, czy tego typu podejście jest właściwe. Wszystko zależy bowiem od tego, o jakim posiłku mowa. Ponadprogramowa porcja ciasta może na dłuższą metę rujnować wypracowane wcześniej efekty. Są jednak takie pozycje, jak na przykład kawa, których nie znajdziesz w żadnej gotowej rozpisce lub diecie pudełkowej, a która to nie wpływa w żaden sposób negatywnie na dzienną podaż ustalonych wcześniej kalorii. Nie ma zatem żadnych przeciwwskazań ku temu, aby będąc na tak zwanej diecie rezygnować z małej czarnej.

Kawa ma wiele zalet

Co więcej, picie kawy jako dodatek do diety może ją jedynie ulepszyć. Do najbardziej znanych i udowodnionych naukowo zalet kawy należą:

  • Zmniejszenie ryzyka cukrzycy
  • Zmniejszenie ryzyka depresji
  • Poprawa krążenia
  • Ułatwia odchudzanie
  • Obniżenie stresu.

Powyższe zalety kawy to tylko najważniejsze ze znanych nam obecnie właściwości, które pozytywnie wpływają na Twoje codzienne funkcjonowanie. Jeśli jesteś smakoszem małej czarnej, to bez obaw możesz włączyć ją do swojego codziennego menu. W żaden sposób nie wpłynie ona negatywnie na Twoje cele. Możesz zatem bez obaw walczyć o utratę zbędnych kilogramów, lub starać się przybrać na wadze, pijąc codziennie ulubiony napój. Brzmi dobrze, prawda? W przypadku kawy warto jednak zwrócić uwagę, na jeszcze jeden, bardzo mały, ale jakże istotny szczegół. Wszystko jest OK, jeśli mówimy o kawie czarnej, bez dodatków, których nadmiar może niestety zniweczyć Twoje starania.

Uważaj na kawę z mlekiem i cukrem

Opisując dietę w dużym skrócie, należy zwrócić uwagę na jeden ważny aspekt — kalorie. To przez nie, lub dzięki nim tyjemy, lub tracimy na wadze. Choć wielu osobom ten temat może wydać się dość skomplikowany, to w gruncie rzeczy chodzi tylko i wyłącznie o kalorie. Jeśli jesz więcej, niż wynosi Twoje dzienne zapotrzebowanie, to strzałka na wadze będzie wskazywać coraz większą liczbę kilogramów. Jeśli jesz mniej, to zgodnie z przyjętym planem waga będzie spadać. Tylko tyle i aż tyle. Jak się ma zatem do tego kawa? Jeśli mówimy o zwykłej, czarnej kawie sypanej lub rozpuszczalnej, to nie ma się czym przejmować. Największym zagrożeniem jest kawa z dodatkami.

Zacznijmy od kawy z dodatkiem mleka. Bardzo popularne połączenie, które, choć w teorii niegroźne, w nadmiarze może zaburzyć Twoje plany. Mleko jest bowiem składnikiem diety, który zawiera określoną liczbę kalorii. A te, jak wiesz, są podstawą każdej diety. Na szczęście mleko samo w sobie nie jest bardzo kaloryczne. Tym bardziej że do kawy zazwyczaj dodaje się go w śladowych ilościach. O wiele większym zagrożeniem jest niestety kawa z mlekiem oraz dodatkiem cukru. Są osoby, które nie wyobrażają sobie wypicia gorzkiej kawy. Niestety cukier, w przeciwieństwie do mleka jest już bardzo kaloryczny, dlatego regularnie spożywanie tak przyrządzonej kawy może mieć bardzo negatywny wpływ na Twoją dietę. Jeśli dodamy do tego, że wiele osób takie kawy pije codziennie, w ilości dwóch lub więcej, to pod koniec miesiąca ich łączny bilans spożytych kalorii, przedstawia się bardzo źle. Warto zatem zamienić cukier na słodzik, który nie jest tak kaloryczny, a który może zastąpić właśnie cukier.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.